Alla inlägg under januari 2015

Av Sandy - 23 januari 2015 20:17

Haft en gansak bra vecka. Måndagen började med redig sovmorgon innan jag handlade med mamma och vi hämtade Emma. Sedan kom Sofie förbi. Efter det så ar det dags att hämta Sara vid tåget. Vi lämnade hennes saker och sedan hämtade vi upp Larsson och Joel för en tur till Borlänge för Max. Även så tog vi en sväng förbi pöjken min och spelade lite innan vi åkte hem igen. På tisdagen så träffade jag Sara igen och vi spelade lite innan pöjken slutade och då gled vi hem och chillade innan de var dags att sova. Även så lämnade jag in bilen på servis. Onsdagen bestod av att sitta i telefon med Sara och sedan hämta Bäkka när hon slutade och vi sedan träffade Tim och sedan blev det mys med film hemma med Mohammed och igår hände inte så mycket då jag blev utan bil helt under större delen av dagen och jag fick tillbaka min älskade bil.


Idag är dagen jag väntat på i ca en månad. Först träffade jag Bäkka en sväng innan hon åkte ivägen över helgen. Sedan åte jag till Sara och hon joinade med mig till läkaren för lite provtagning, blir mer på onsdag. Sedan så åkte vi och köpte ICA-sallad innan vi spelade lite tills Mohammed kom med bussen. Nu har jag fixat matlådo för hegens jobb och lite papper för facket. Nu ska jag invnta tvätten innan det blir en dusch och sova gott. Det var väl allt, haaadeee!


 

Av Sandy - 18 januari 2015 20:34

Hänt lite senaste tiden. Jobbat för de mesta och halkat runt på parkeringen med Sofie och andra kolegor. Snacka om dåligt väder... Varit ute oc åkt lite bil igen och vi lyckades hamna i ett dike. Gott om skratt då allt gick bra med både oss och bilen. Men igår kväll jobbade jag igen och sedan hamnade jag, Bäkka, Johan, Mohammed och Andreas hos hans syster och de drack lite öl och vi alla spelade kort i flera timmar. Trevligt att slippa massa människor och åka bil för en gångs skull. Mysigt och jag skulle inte klaga över att göra det igen. Men men, slutade med ett desperat letande efter en öppen mack eller något som sålde cigg. Efter lite om och men så fick vi våra cigg och kunde glida hem för att sova.


Idag har jag bara chillat och spelat lite och kollat tv. Varit otroligt skönt att för en gångs skull inte behöva göra något. Men på kvällen fick jag lite främmande av Bäkka, Wolfart och Sofie. De åkte för en stund sedan och nu ska jag och pöjken glo lite mer tv innan vi ska sova gott. I morgon kommer Sara hem och jag, hon, Larsson och Joel ska ta upp lite minnen och umgås som tidigare. Kommer bli otroligt roligt att få träffa dem tre igen.


Men nu ska jag ta en sista rök för idag och ta mig en dusch. Måste bara säga det att nästa veckan börjar en lite livsförändrande vecka får jag hoppas, så taggad på det och nu snart finns det ingen återvändo! HADEEE!


 
 

Av Sandy - 9 januari 2015 12:54

Snart börjar helgen och jag har ledig både idag och hela helgen innan mina 5 bokade dagar kommer med jobb. Otroligt glad att jag fick alla fem dagarna! Men idag ska det vara mys på hög nivå. Mamma är hemma och är sjukskriven så vid 2 ska jag och Sofie hämta ut Dacian ifrån lakering. Men innan det ska vi handla lite godis inför bion ikväll. Men ikväll ska jag, Sofie, Bäkka, Mohammed, Rasmus och Wolfart på "trippeldejt" och gå på bio och kolla på Taken 3. 


Men i mellan allt detta ska jag försöka hinna se Taken 2, som jag fortfarande inte hunnit.. Men får försöka och i natt kommer pojken sova här. Men som mest taggad är jag inför den 19. Då kommer Sara hem ifrån England och hon, jag, Larsson och Joel ska åka till Borlänge och dejta på max. Även då att Sara ska sova här då vi har så mycket att ta igen.


Men nu ska jag fixa till håret och sminket innan jag åker, så pusshejsan!


 

Av Sandy - 8 januari 2015 13:43

Nya året är här och man känner att det är dags för förändringar. Mycket mål som jag vill försöka nå upp till innan 2016. Men exakt vad det är för mål tycker jag inte alla andra har med att göra. Räcker med att säga att jag vill bli en bättre människa innan detta år är slut. Även som vanligt ska jag försöka blogga mer.


Men mycket som jag vill ska hända och mycket jag kommer försöka med detta år. De mesta går framåt i alla fall och hoppas allt kommer gå hela vägen in i mål. Men ska kämpa för det i år. Satt fart med allt så fort jag kunde och nästan allt är i full gång. Detta år ska jag i alla fall försöka fokusera mer på hur jag mår och se till att jag kommer må as bra både psykiskt som fysiskt till årets slut, om inte annat börjat på det i alla fall.


Närmaste veckan väntar mycket jobb. Kommer jobba måndag-fredag nästa vecka, och även möta upp en gammal vän vid tåget och sedan spendera resten av dagen med henne och två kill-kompisar. Vi ska spendera lite tid tillsammans som vi gjorde sommaren 2013. Men nu ska jag ta tag i dagen lite efter några timmars extra sömn osv.


 

Follow on Bloglovin

           

Sandra (Sandy) är en tjej på 22 år. Bor i byn Vikmanshyttan utanför Hedemora i Dalarna. Bor tillsammans med hela familjen mamma, pappa, hunden Jax och katten Frazze. Just nu arbeter hon på Hemtjänsten i Hedemora kommun.

 

Älskar livet och tycker om att göra det där lila extra för att vara glad.

 

Här kan ni läsa om hennes liv, både upp- och nergångar och annat roligt. Planerar att bli mer aktiv med video bloggar inom en snar framtid.

 

Har ni några frågor om mig så kan ni ställa dem i rutan nedan:

7 besvarade frågor

Kategorierna

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

F O L L O W !

      Instagram

.......

Senaste på: I N S T A G R A M


Ovido - Quiz & Flashcards