Direktlänk till inlägg 17 januari 2014

Rensa huvudet

Av Sandy - 17 januari 2014 23:16

När jag läsa på baksidan av boken jag ska ha på engelskan fick det mig att tänka ganska mycket. "He´s asking himself some big questions: about love, about life - and about why choose to share ours whit the people we do


Varför väljer vi omedvetet vilka vi ska umgås med, vilka vi ska ha som nära vänner och inte. Hur man egentligen kan bestäma sånt. Kan vi ens kontrolera det? Jag vet att man inte kan bestämma vem man blir kär i osv. Men kan man bestäma vilka man vill ha som vänner och inte? Ja man kan ju välja om man inte vill ha en person i sitt liv osv. Men vad är det som gör att vi säger att man är vän med vem. Funderat ganska mycket på det senaste timmarna då tjejerna drog.


Ganska sjukt entligen. Jag kan nog inte säga att jag verkligen hatar en person. Hata är lika starkt ord som att säga att man älskar någon. Man överanvänder båda orden. Kan dock säga att det finns personer som jag aldrig någonsin kommer vilja ha i mitt liv igen eller att de ens ska komma in i det. Men saknar verkligen några personer som man tappar kontakt med. Men jag ska försöka lägger ner lite tid på att få upp kontakten igen med dem. Men kan i alla fall räkna upp ca 2-3 personer som jag inte är vän med i dag som jag var förut. Väldigt nära stod dom. Men idag skulle jag aldrig kunna ha dem lika nära som då. Men två av dessa människor kan jag nästan säga att jag hatar. Man kan bli såra djupt av vänner och bästa vänner. Men vad dessa två gjort mot mig kommer jag aldrig någonsin glömma. Av den anledningen att det har påverkat mig sjukt mycket på hur jag är som person idag. Fattar inte hur en enda person kan förändra någon så mycket. Men kan inte säga att det är dåligt för min del att jag fick upp ögonen för sånt beteende. Jag kommer förövrigt inte svara på kommentarer om vilka dessa är, de vet nog väl om det själva och jag tycker det är fel att hänga ut folk på nätet med namn osv. Tänker inte ens gå in på ditaljer om vad de gjort osv. Räcker med att säga att det sårade inte bara mig och av respekt för de iblandade tänker jag inte gå ut med namn. 


Men jag är så sjukt lycklig över att ha det människor jag har i mitt liv. Många som ställt upp på mig och många jag ställt upp på. Dessa människor är dom jag verkligen kan säga att jag älskar. Ibland önskar jag att jag skulle kunna vara mer öppen om hur jag tänker och känner. Ofta kan det komma ut kommentarer framför allt på tumblr om hur jag känner mig som ingen förstår för jag inte visar detta. Men det har väl med att göra att jag tänker alltid "varför ska jag lägga vikt på dom? De har sina egna problem" Eller jag tänker väl hundra gånger längre när jag väl tänker. Men kortfattat. Men jag har stänt inne mig mycket mer den senaste tiden då orken inte finns kvar att göra saker. Jag vill inte vara sånhär, jag är inte sån. De som känner mig vet att jag vill göra saker. Jag vill ut och träffa folk osv. Men det är något som säger åt mig att inte göra det. Är så rädd för omvärlden helt plötsligt. Men som jag är, jag tar tag i det för jag står inte ut mer. Pshykolog är någon som kanske kan hjälpa mig då jag inte vågar eller vad det nu är, gå ut till mina vänner om hjälp. Vill aldrig mer gå ner mig så mycket som jag en gång gjort.


Därför detta år är så viktigt för min del. Jag måste vända på saker och ting innan orken tar helt slut. Dom personer som drar ner mig lämnar jag bakom mig. De saker jag gör som drar ner mig slutar jag med osv. Livet är inte lätt för någon, det har jag aldrig sagt. Men ibland är de den starkaste som inte orkar mer. Men jag vill inte vara den som faller, jag vill vara den som alltid är stark. Det är väl det jag ska göra också. 2014 nu ska jag vända på det här, någon gång. Det kommer inte på en gång. Men det ska bli ändringar. Till sommaren ska jag vara tillbaka, lika stark som förut, lika glad och ha lika mycket ork som jag en gång hade. Jag vill leva mitt liv medans jag kan!!

 

  Tycker ni detta är värdelöst att skriva ut, läs för i helvete då inte min blogg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandy - 1 februari 2017 01:40

Har under de senaste dagarna börjat saknar att blogga en hel del. Efter att ha varit på två läkarbesök idag bestämt mig att blogga igen eller i alla fall försöka. Men det är så mycket som händer och det är svårt att hinna med blogg + livet. Men ska g...

Av Sandy - 27 juni 2016 17:59


Idag är en sån där dag jag bara vill göra mig lite fint. Så det vad dags att färga håret åter igen samt äta lite thai-mat. Nu ska vi bara vänta på att färgen ska värka klart så jag blir rödhårig åter igen. En kaffe på detta och livet känns sådär bra ...

Av Sandy - 21 juni 2016 22:11

Bra att jag uppdaterade om att jag skulle starta en resa men aldrig vad jag gjorde. Den 21 December började jag gå på en diet med shaker som heter Modifast. Skulle enbart dricka det fyra gånger om dagen tills den 18 Januari detta år. För den dagen fi...

Av Sandy - 18 december 2015 12:21

Att veta att det bara är 2 hela dagar kvar innan jag börjar min resa. Jag är så nervös när jag tänker på det att de är sjukt. Har Sara att prata med om allt då pappa redan åkt till stugan och inte kommer hem förens vad jag tror den 23. Sedan åker ige...

Av Sandy - 15 december 2015 23:27


Jag har efter mycket om och men bestämt mig för att öppna min blogg igen. Jag älskade detta så mycket så varför ska jag låta några hemska människor hålla mig ifrån något jag älskar? Men det är så mycket som hänt sedan jag bloggade senast. Jobbar fort...

Follow on Bloglovin

           

Sandra (Sandy) är en tjej på 22 år. Bor i byn Vikmanshyttan utanför Hedemora i Dalarna. Bor tillsammans med hela familjen mamma, pappa, hunden Jax och katten Frazze. Just nu arbeter hon på Hemtjänsten i Hedemora kommun.

 

Älskar livet och tycker om att göra det där lila extra för att vara glad.

 

Här kan ni läsa om hennes liv, både upp- och nergångar och annat roligt. Planerar att bli mer aktiv med video bloggar inom en snar framtid.

 

Har ni några frågor om mig så kan ni ställa dem i rutan nedan:

7 besvarade frågor

Kategorierna

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

F O L L O W !

      Instagram

.......

Senaste på: I N S T A G R A M


Ovido - Quiz & Flashcards