Direktlänk till inlägg 24 mars 2014

Våren är här!

Av Sandy - 24 mars 2014 20:12

Nu har det blivit seg uppdaterad för jag legat sjuk i sängen och inte orkat gjort annat än sovit. Men men, i lördags så drog jag ut i alla fall. Drog till stan och träffade Bäkka, vi tog oss en tur med hennes mammas bil och åkte till Avesta och träffade Elin för vi inte hade bättre för oss. Åkte några 100 varv i stan, träffade Wolfart en sväng sedan drog vi till mig och jag körde min bil. Vi fick för oss att åkte runt typ hela Vikmanshyttan så ja vi gjorde det. Tidigare så "letade" vi efter djur men såg inte ett enda. Men så fort jag körde så såg vi först tre rävar, osäker på om en var en katt dock. Lite senare såg vi en grävling och första rådjuret. Sedan kom det som var så löjligt... Under typ 2-5m så såg vi först en hare, jag tvärnitar med bilen, så kom det en till direkt efter, hinner rulla kanske 30cm-1m så ser vi ett rådjur så jag stannar igen så ser vi två till på andra sidan vägen.. KOM IGEN! Tur att bilen bakom stannad och inte åkte in i oss eller om oss. Aja, sedan chillade vi hos mig och jag tog värktabletter sedan körde jag hem henne. Hinner komma ut på storavägen så ser vi ett till rådjur.. Vad i hela helvete! Sedan såg jag en till påvägen hem dock ute på en åker så det var inget som oroade mig.. Snakca om en dag med massa djur..


Sedan resten av dagarna så har jag bara sovit och haft extramt ont i både hals, öron och halva dagen idag i ena ögat. Vanliga turen jag har.. Men idag så var jag ivä och skulle kolla vad som var fel. Yes, hade inflamation i halsen och i öronen. Men blev inga mediciner som tur är, så blir värktabletter och chilla. Tills jag mår bra igen. Dock blir det att fota jezzy och lite filmkväll osv på Onsdag. Borlänge på Torsag med mamma och fixa passen och sälja min mattebok osv. Sedan på Fredag ska jag dra ut Elin som fyller 18 kl 00.00 på krogen! Sedan på Lördag ska jag för första gången köra i Borlänge för det är Elins "present" så ska vi shoppa lite på kupolen. Ska försöka tigga till mig lite pengar av mamma, höhö!


Planerad vecka kan jag då säga. Ska samt försöka träffa massa folk så snart jag kan. Måste väl uttnytja att jag har körkort eller? Men nu ska jag fixa med mina spellistor på spotify innan jag ska sova gott och i morgon väntar nya äventyr. Ska till stan en sväng bestämt så ska väl se om någon vill träffa en halvsjukling höhö!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandy - 1 februari 2017 01:40

Har under de senaste dagarna börjat saknar att blogga en hel del. Efter att ha varit på två läkarbesök idag bestämt mig att blogga igen eller i alla fall försöka. Men det är så mycket som händer och det är svårt att hinna med blogg + livet. Men ska g...

Av Sandy - 27 juni 2016 17:59


Idag är en sån där dag jag bara vill göra mig lite fint. Så det vad dags att färga håret åter igen samt äta lite thai-mat. Nu ska vi bara vänta på att färgen ska värka klart så jag blir rödhårig åter igen. En kaffe på detta och livet känns sådär bra ...

Av Sandy - 21 juni 2016 22:11

Bra att jag uppdaterade om att jag skulle starta en resa men aldrig vad jag gjorde. Den 21 December började jag gå på en diet med shaker som heter Modifast. Skulle enbart dricka det fyra gånger om dagen tills den 18 Januari detta år. För den dagen fi...

Av Sandy - 18 december 2015 12:21

Att veta att det bara är 2 hela dagar kvar innan jag börjar min resa. Jag är så nervös när jag tänker på det att de är sjukt. Har Sara att prata med om allt då pappa redan åkt till stugan och inte kommer hem förens vad jag tror den 23. Sedan åker ige...

Av Sandy - 15 december 2015 23:27


Jag har efter mycket om och men bestämt mig för att öppna min blogg igen. Jag älskade detta så mycket så varför ska jag låta några hemska människor hålla mig ifrån något jag älskar? Men det är så mycket som hänt sedan jag bloggade senast. Jobbar fort...

Follow on Bloglovin

           

Sandra (Sandy) är en tjej på 22 år. Bor i byn Vikmanshyttan utanför Hedemora i Dalarna. Bor tillsammans med hela familjen mamma, pappa, hunden Jax och katten Frazze. Just nu arbeter hon på Hemtjänsten i Hedemora kommun.

 

Älskar livet och tycker om att göra det där lila extra för att vara glad.

 

Här kan ni läsa om hennes liv, både upp- och nergångar och annat roligt. Planerar att bli mer aktiv med video bloggar inom en snar framtid.

 

Har ni några frågor om mig så kan ni ställa dem i rutan nedan:

7 besvarade frågor

Kategorierna

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

F O L L O W !

      Instagram

.......

Senaste på: I N S T A G R A M


Ovido - Quiz & Flashcards